torsdag 5 maj 2011

Jobbfunderingar

Nu är det ju så att mitt kontrakt som barn och ungdomsarbetare i KFUK KFUM Nordland närmar sig sitt slut. Det är riktigt tråkigt då jag har trivts otroligt bra i jobbet och med mina fina kollegor. Från den första augusti är det nya tider som gäller..

Så nu är den stora frågan: 
Vad ska jag bli istället?
Och var ska jag blir det?

Ska jag bli student med jobb på sidan av? 
Och i så fall; kan jag hitta ett "påsidan-av-jobb" som passar till mina studier och/eller intressen. Och finns i så fall evetuellt det jobbet i närheten av Mo i Rana/Tärnaby?

Eller... ska jag starta eget? 
Nånslags konsult och hantverksgrej... riktat mot ungdommar?

Eller ska jag flytta? 
Och i så fall för studier eller jobb?

Mitt största drömyrke sedan jag var liten är ju äventyrare, 
men svårt att leva på det utan att ha ett fett bankkonto från början eller iaf ett "namn". 

Förslag?

1 kommentar:

  1. Sorry inga förslag.
    Panikar själv för att jag snart ska börja på ett heltids "vuxen"jobb... Inget äventyrligt där.

    SvaraRadera