tisdag 12 oktober 2010

Connected..

Internet har äntligen kommit tillbaka till huset i fjällen, det går inte så himla fort och tål säkert inte allt jag vill göra med det (se film och ladda tunga bildfiler hit och dit tex), men det är där!
Hej mail, facebook, bloggen, JOBBET och allt det där andra!

Det märks att vintern har tänkt komma på riktigt snart, lite snö på marken, is på grusvägen och frusna vattenpölar runtomkring. Svinkallt är det oxå! Mitt största bekymmer just nu är hur jag ska lyckas masa mig ut i kylan i morgon för att lägga om däcken på iaf en av bilarna...
Jag hoppas på sol och några extra grader i den!

Dagen i dag har delvis tillbringats uppe vid världens finaste sjö, jagandes efter en lurvig liten björn till hund. Theo tror nog egentligen att han är en katt för tusan vilken grym musjägare han är!! Och det finns på tok för mycket gnagare i marken i år så han kan sysselsätta sig i timmar om han bara får lov.

I morgon ska jag och pappan besöka byns enda loppis och se om vi (nåja... jag!) hittar något spännande. Vi har iaf blivit lovade kaffe och våfflor till besöket och det kan ju fungera som en fin "belöning" efter däckbytet!?

Annars går dagarna fortare än man kan tro, det produceras och funderas i min lilla studio. Tiden för höst- och julmarknader närmar sig med stora steg och jag känner hur spänningen stiger! Nu när även internet gjort sitt återintåg i huset kommer även jobbet att kunna få lite mer uppmärksamhet igen och det känns otroligt bra!

Men just nu ska lägga mig i sängen och ge all min uppmärksamhet till Hypnositören av Lars Kepler innan jag somnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar